28 Nisan 2010 Çarşamba

"Zeytinyağlı yiyemem ammaaaaan" diyosanız okumayın



Pazartesi akşamı misafirlerimiz vardı. Uzaklardan gelen yiğen ve nişanlısı. Bende artık yıllanmaya başlamış yenge olarak onlara güzel bi sofra kurmayı görev bildim. Soframızdan zeytinyağlı taze fasulyemide sizlerle paylaşayım istedim ,zira beğenerek yenir genelde fasulyem.

Malzemeler:

Yarım kilo kadar taze fasulye

1 ortaboy soğan

2 orta boy olgun domates

1 yemek kaşığı tepeleme şeker

1 silme tatlı kaşığı tuz

Zeytinyağı

Soğanlar küçük zar şeklinde doğranıp tencereye konur. Fasulyeler ortadan bölünür, çok uzunsa boydan da bölünür. Soğanların üstüne konur. En son domateslerde küp küp doğranarak en üste konur. Şeker, tuz ve yağ eklenir. Karıştırmadan bir süre orta ateşte fokurdayana kadar pişirilir. Sonra altı kısılıp bi altüst karıştılır. Fasulyelerin rengi dönüp yumuşadığı anlaşılınca tamamdır. İsteğe göre sarımsakta doğranır içine pişerken ama ben genelde tercih etmem.

Bu arada fotoğrafı ben çektim. Yemek bloglarındaki kadar profesyonel değil belki ama başlangıç yaptım işte :)

3 yorum:

  1. Marifetli yenge :)

    Acıktık yaw olsa da yesek :(

    YanıtlaSil
  2. yavrum zeytinyağlı taze faulye yapmayı herkes bilir... yok mu special bişeyler?

    YanıtlaSil
  3. Özlem hanım bakınız çakma thai yemeği:)

    YanıtlaSil